4 Ekim 2012 Perşembe

İtalya Gezisi-Siena durağı-Gün 3

Bugün Siena günü. Dünkü gibi sabah kahvaltımızı edip 22 numaralı otobüsle SM Novella'ya indik. Siena biletimizi aldıktan sonra Pisa'dan daha uzun sürecek Siena yolculuğumuza başladık. Yolculuk dur-kalklarla beraber 2 saate yakın sürüyor. Siena, Pisa'ya göre daha büyük ve düzenli bir şehir.

Siena'da istasyonda indikten sonra sizi serin ve ferah bir dağ havası karşılıyor. Burası senede bir kez yapılan Palio at yarışları ile ünlenmiş (Biz Türkler burayı Fiat-Palio ve Fiat-Siena arabaları ile tanıyoruz :)). Biz gittiğimizde yarış yoktu. Bu nedenle şehir nispeten sakindi. İstasyondan gezilecek tarihi bölgelere doğru çıkan otobüsler var. Evet doğru okudunuz giden değil çıkan diyorum. Çünkü ciddi bir tırmanış sizi bekliyor olacak. Siena dağlık bir araziye sahip. Biz eşimle otobüse binmeyi değil tırmanmayı seçtik. Siena sokaklarını geze geze tarihi bölgeye çıktık.

Siena'da görülmesi gereken ilk yer Piazza del Campo. Google Earth'te 3 boyutlu görüntülerini de bulabileceğiniz bu meydan ortasına doğru eğimli ve meydanın tam karşısında hali hazırda belediye binası olarak kullanılan Palazzo Pubblico var.

Palazzo Pubblico'nun tam karşısında eskiden şehre su getirmek amacıyla yaptırılmış, hala içilebilir suya sahip güzel bir çeşme var. İtalyanlar buraya Fonte Gaia (Fountain of Joy) diyorlar

Siena sokakları daracık ve karanlık. Eğimli araziden dolayı binalar birbirlerinin üzerine yıkılacak gibi duruyorlar. Karanlık bina aralarına girmekten korkmayın. Piazza del Campo'nun en güzel görüntülerini buralardan yakalayacaksınız.

Palio yarışlarına Siena'nın her mahallesi kendi yarışçısı ile katılıyor. Bu nedenle her mahallenin kendi simgesi ve bayrağı var. Bu bayrakları hediyelik eşya satan dükkanlarda görebilirsiniz.

Mahalle simgeleri

Palio yarışlarından bir kare

Piazza del Campo'dan sonra Siena'nın duomosunu görmeye gittik. Bizi şaşırtmayan bir güzellik ve görkeme sahipti.

Ara sokaklarda gezmek gerçekten kondüsyon işi. Bacaklarınıza güvenmiyorsanız buraya pek uğramayın derim. Bunlar da Siena sokaklarından görüntüler.

Yine saat 4-5 gibi Floransa'ya dönüp küçük bir tur yaptık. Bu turların ayrıntıları Floransa yazısında olacak.