10 Şubat 2012 Cuma

En tatlı telif hakkı


Blog yeni malumunuz. O nedenle hala tasarım çalışmalarım devam ediyor. Arka plan nasıl olsun, en üste hangi görseli koyayım derken çok sevdiğim, saygıdeğer bir hocamın Flickr hesabındaki güzeller güzeli fotoğrafını banner olarak kullandım.

Yalnız,

Nasıl bir dalgınlıksa hocama fotoğrafını kullandığımı söylemeyi unuttum. Ve nasıl bir talihsizlikse :) hocam, seri tesadüfler eseri fotoğrafını blogta gördü ve tanıdı :)

Sonuç olarak telif hakkını ödemem gereken bir fotoğraf kullanmış oldum. Ödemeyi favori tariflerimden biri olan Tarçınlı Bisküvi ile yaptım :) 

Bu bisküvinin bizim ailedeki adları ve namı: “püskevit (ben), cookie (eşimin kardeşi), ya o şeyden yapsana (eşim), sana bu tarifi ben verdim ama sen daha güzel yapıyosun kurabiyesi (e-pack), bunun yağı şekeri az diyet niyetine yenir valla (eşimin ablası)” şeklinde gidiyor.

Sabah 10 sularında yaptığım telif hakkı ödemesinin boş kutusu 13 sularında odama ulaştı. Hocam da bana bir kutu kurabiye karşılığında fotoğrafı sattı :)

Tarife gelirsek, 10dk’da yapılıp 20dk’da pişen çok basit bir bisküvi tarifi:

Malzemeler:
1 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı tarçın
3 çay bardağı un
0.75 çay bardağı sıvı yağ
Yarım paket kabartma tozu

Yapılışı:
Malzemeleri karıştırıp hamur haline getirin ve ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp istediğiniz şekli verin. Fırını 150 C’ye getirip hafif kızarana kadar pişirin.

İş telaşından ne yazık ki püskevitleri fotoğraflayamadım. İnternetten en çok benzeyeni koydum. En yakın zamanda bu fotoğraf güncellenecektir.

Afiyet olsun

2 yorum:

  1. ben de istiyorum, tarifin paylaşımı karşılığındaki telif hakkımı. 1 kutu da benim odaya yollarsan çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  2. Doğru söylüyosun canım. Hemen halledeyim onu ben :))

    YanıtlaSil